Dato og tid er 12. dec 2018 20:15:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Maldiverne, god snorkling og dykning. Hvor skal man Bo ?

Geografisk sted: Danmark
Jeg er i en - sidste øjeblik tilstand - hvor min ferie over julen er aflyst, og jeg skal finde en ny rejsedestination.
Jeg overvejer en comboferie, Sri Lanka, og afslutning på Maldiverne med dykning og snorkling. Perioden på maldiverne er 28/12-4/1
Vi er en familie på 4. Jeg og min kone dykker, min søn på 15 dykker, og min lille søn på 9 snorkler.
Jeg har prøvet at få et overblik over hvor man man bo....og det er sgu ikke nemt. Man kan nemt finde noget billigt, men jeg syntes at det er vigtigt at man ikke er for langt fra det "gode" vand, nu hvor man er i området.
Er der nogen gode bud på nogle resorts/guest-houses ? Der skal helst være god snorkling tæt på - uden at man skal sejle. Selvfølgelig også mulighed for dykning. Gerne ikke for langt fra lufthavnen så vandflyver er nødvendig. Luksus er ikke en nødvendighed. Så længe vi er tæt på det "gode vand", vil jeg være glad :-)
Håber nogen kan hjælpe. Tak

Titel: Re: Maldiverne, god snorkling og dykning. Hvor skal man Bo ?

Geografisk sted: Skovby v. Galten
Certifikat(er): PADI Rescue diver
Førstehjælp
Nitrox
Speedbåds kørekort
Statens fiskekort
Kørekort B, C, D, E
Lokomtivførerattest
Ledercertifikat fra Aarhus Erhvervsakedemi
Certifiksat som superbruger i Microsoft CRM, Windows, OutLook, Word, Excel
Bestod ikke symaskinecertifikat.
Dykkerklub: Skovby Dykkerlaug og Bølgen
Hej
Den tur du kikker på er blevet almindelig, Sri Lanka og videre til Maldiverne.

Maldiverne er en håndfuld overbefolkede øer i oceanet, så der er ikke noget “let” sted at nå vandet.
Enten bor du på en båd eller på et resort (også fordi Maldiverne er et muslimsk land med sharialov).

Resort ligger typisk på en koralø, og du skal med båd eller fly for at nå dertil.
Typisk er turen, ned til lufthavn og lige uden for lufthavnen bliver gæsten hentet og sejlet/fløjet videre.
Dykning er typisk 25-30m og i strømfyldt vand, derfor kræver det lidt erfaring og muskler at dykker dernede, med en snorkler og en ung, ville jeg helt klart vælge et resort med all inclusive også med dykning.

De fleste resorts tilbyder transfer, mod betaling, og arrangerer helt fint det hele.
Regn ikke med at det er et billigt land, priser er som i Europa for alt det du ikke får med i prisen for resort.
(Forvent også en del dykkere, landet er et populært (måske lidt opreklameret) sted at dykke)

God ferie.

Titel: Re: Maldiverne, god snorkling og dykning. Hvor skal man Bo ?

Geografisk sted: Danmark
Hej Ole, og tak for svaret.

Vi har pt. planer om at tage til Ukulhas. Snorkling skulle være ok, god turiststand. Hotel til at betale. Nu får vi se :-)
Hvis nogen har erfaringer fra Ukulhas, hører jeg gerne fra jer :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time