Dato og tid er 18. nov 2018 03:21:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tænker kun på penge altid!

Hej!

Jeg er 23 år og lejer lidt med tanken om at forsøge at uddanne mig til dykkerinstruktør et eller andet sted i verden tænker dog et sted hvor at det er billigt. For en sikkerhedsskyld vil jeg dog lige tjekke terrænet inden jeg kaster mig helt ud i sådan et stort projekt, da jeg ikke vil ende som pinnichio på "pleasure island", men rent faktisk vil arbejde. Jeg har dog ikke noget imod at arbejde gratis i en kortere periode for at komme ind i branchen.

Jeg kan forstå at nogle dykkere ser lidt ned på "karrieredykkere", men det kan jeg ikke forstå - det er vel godt at have en professionel tilgang, man behøver vel ikke alt for mange fritidsdyk hvis man gerne vil være instruktør?

Ved at man ikke bare sådan kan blive forsikret om job, men hvordan er mulighederne egentlig for mig i dette fag?

Jeg har:
PADI Open water
+ 2 sæsonners erfaring med arbejde som (sejlads)instruktør.
+ Mange gode papirer inden for søfart, som nok også er gode at have
(..osv)

Titel: Re: Tænker kun på penge altid!

Geografisk sted: Skovby v. Galten
Certifikat(er): PADI Rescue diver
Førstehjælp
Nitrox
Speedbåds kørekort
Statens fiskekort
Kørekort B, C, D, E
Lokomtivførerattest
Ledercertifikat fra Aarhus Erhvervsakedemi
Certifiksat som superbruger i Microsoft CRM, Windows, OutLook, Word, Excel
Bestod ikke symaskinecertifikat.
Dykkerklub: Skovby Dykkerlaug og Bølgen
Hej

Så skal du vist til Asien og Mellemøsten.
Du ikke være bekymret over om du kommer til at arbejde, det skal du nok komme til - du kommer til at knokle.

Kontakt et dykkercenter, evt. et med vestlig ledelse, og aftal hvordan du bliver uddannet og hvor stor pengepung du skal have med, du har et stykke vej fra dit nuværende certifikat.

Inden du når dit mål skal du igennem en række uddannelser og forvent du kommer til at lægge en del penge på brodet.
Lige nu er du OWD, du skal (svjh) igennem (og betale for) uddannelsen til AOWD, Rescue diver, Dive Master inden du kan uddanne dig til instruktør. Regn med at du er ulønnet under uddannelsen og selv skal betale for leveomkostninger, du vil nok kunne få lidt drikkepenge som divemaster, men regn ikke den vilde indtægt.
Ingen er blevet milionærer af at være dykkerinstruktør, men der er mange oplevelser og en masse dykning.

Se evt. uddannelseskrav her: https://www.padi.com/padi-courses/padi-course-catalog
Bemærk at du skal have et minimum antal dyk inden du kan gå videre fra en uddannelse til den næste.

Du skriver: Jeg kan forstå at nogle dykkere ser lidt ned på "karrieredykkere"
Dert er ikke noget jeg kan genkende.
Det du måske oplever er, at det ses som lidt "naivt" at tale om sportsdykning og karrieredykkere i samme sætning, branchen er meget båret af "unge der vil opleve verden" altså billig/frivillig arbejdskraft.
Hvis du er helt vild med at arbejde som dykker, så var det måske mere erhvervsdykkervejen du skulle søge.

Mvh Ole

Brugeravatar

Geografisk sted: Houston,Tx
Certifikat(er): Trimix og DPV cave
Explorers Club MI'12
Dykkerklub: Aquanaut, WET
Jeg tror ikke der er nogle der ser ned paa fuldtids dykkerinstruktoere? mange af de dygtigeste dykkere jeg har moedt er fuldtid i faget - og jeg var ogsaa klart en bedre dykker dengang hvor jeg havde 100 timer i vandet om maaneden end jeg er nu - saa ingen tvivl om det!

Jeg vil dog sige at fra OWD er der et stykke vej - vi ansatte der hvor jeg arbejde ikke instruktoere med under 1000 dyk og Master Scuba Diver Trainer, man kunne blive dive master men det er taet paa uloennet. (de fik generelt betaling i gratis dyk)

Tror generelt at som karrierevej er det nok ikke det mest lukrative, og nok mest overlevelse med mindre du kan aabne et dykkercenter eller finde en rigtig speciel del af dykning som du kan blive den bedste til (JJ, Bogearts etc kan tage en del mere for deres kurser en en gennemsnitlig instruktoer) det giver dog nogle fantastiske oplevelser, og jeg taenker kun positivt tilbage paa min tid som fuldtidsinstruktoer.

jeg vil ikke sige dont do it - men overvej at tage en uddandelse herhjemme mens du evt arbejder i et dykkercenter, faar nogle flere dyk under blybaeltet og lidt flere kurser - naar du saa har noget at falde tilbage paa kan man altid tage afsted!
Jeg havde 1000+ dyk da jeg flyttede til Mexico, og elsker dykning, men efter 7 maaneder med OWD kurser og de samme 5-6 rev hver dag saa var det altsaa ikke lige saa spaendende som det var da jeg startede - og mange af dem jeg arbejdede med dykkede ikke for sjov mere, men kun for arbejde.

Water Explorers of Texas

Et lille råd med på vejen.

Du er stadig relativ ny i dykkerverdenen, så gør det helt op med dig selv hvad dit " end game " mål med karriere er.

Det jeg mener er: hvis du elsker at dykke, så kan det være farligt at kombinere arbejde og hobby. Jeg kender alt for mange instruktører/erhvervsdykkere, der simpelthen ikke gider at dykke i fritiden længere, fordi det er blevet rent arbejde for dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time